Friday 28 May 2010

i no longer hear the music

Gece tam uyku ve uyanıklık arasında çok alakasız şeyler aklıma gelir genelde. O anda "aa evet ya" dediğim fikirleri sabah saçma bulur ve o yarı uyur aklıma çok mantıklı gelen planları günün ışığında hiç uygulamaya koymam. Dün gece gayet alakasız bir şekilde aklıma son zamanlarda arkadaş, hoşlanılan insan, sevgili vs seçimlerimin ne kadar eskiden farklı olduğu geldi. Eskiden insanların ne giydiklerine, kimlerle arkadaş olduklarına ve özellikle ne dinlediklerine çok dikkat ederdim. Benim bildiğim her grubu bilmeyen, izlediğim şeyleri izlemeyen, benim gibi giyinmeyen insanlarla alakam olamaz sanırdım (oh god how shallow diye düşündüğünüzü tahmin edebiliyorum). Dün gece fark ettim ki artık böyle şeylere takılmıyorum. Şu anda hayatımdaki insanların çoğu müzik zevki, eğlence anlayışı, giyim tarzı falan gibi konularda benimle tamamen alakasız insanlar. Karşımdaki insanla konuşabildiğim sürece bunlar önemsiz geliyor.

Konuşmak demişken, kafamda bu aralar en çok yer kaplayan konular siyaset felsefesiyle kültürel, feminist ve queer teori. Ama malesef okul dışında hiç o konularda oturup konuşabileceğim, tartışabileceğim birine rastlamadım. Ben bile 1 aya mezun olacağım bölüm olmasına rağmen siyaset teorisi hakkında kendimi "uzman" görmüyorum, o yüzden insanların bar masası muhabbeti olmamasını anlayabiliyorum, ama insan en azından kendi ülkesinin siyasi durumuyla da mı hiç ilgilenmez, o kadar mı dünyadan bihaber ve bu bihaberlikten -aslında tam bir cehalet örneği olduğu halde- gurur duyarak yaşar? Garipsiyorum.

Bir diğer garipsediğim olgu da insanın nasıl kadın olup da feminist olmayabileceği. Gerçekten insan nasıl kadın olur ve feminist olmaz aklım almıyor. Feminist kelimesine o kadar antipatik anlamlar yüklendi ki, artık genç kadınlar kendilerini "feminist" olarak etiketlemeye korkuyorlar. Lady Gaga'nın "Feminist misiniz" sorusuna verdiği cevap: "I'm not a feminist - I, I hail men, I love men." Feminizm=erkek nefreti gibi zavallı bir stereotype var insanların kafasında. Kadın ve erkek eşitliğine inanıyorsanız feministsiniz, it's as simple as that. Dolayısıyla onlar doğmadan önce yollarını açan feministler olmasa şu anda üniversitede okumak değil evde çocuk ardına çocuk doğurup kocasına yemek pişiriyor olacak olan yaşıtlarımın "Hayır ben feminist değilim" triplerine çok sinir oluyorum, bana uzak olsunlar mümkünse.

Queer ve gender theory hakkında da insanların bir fikri olmamasını garip buluyorum. Queer theory ile ilgilenmek için eşcinsel olmaya gerek yok, cinsellik ve cinsiyetini kimse mi sorgulamıyor acaba? "Ben %100 kadın hissediyorum, cinsiyetimi tabii ki sorgulamıyorum" diye düşünen insanlar kadın nedir, kadın hissetmek nedir, "cinsiyet" denen şey olmasa ben yine böyle mi hissederdim, neden erkekler ağlamasın/makyaj yapmasın ki falan gibi şeyleri hiç sormuyorlar mı kendilerine? Kimse cinselliğini, neden kabul edilen cinselliğin hetero ve vanilla (=bdsm ve türevi şeyler içermeyen cinsellik) olduğunu, cinselliğin başka şekillerde de ifade edilebileceğini düşünmüyor mu? Garip işte.

3 comments:

apollo boy said...

yazının üstüne benim de söyliceğim çok şey birikti :P

aynı takıntı bende de var, benim dinlemediklerimi, izlediklerimi yapmayan vs. vs. ... ama zamanla gördüm ki, bu seçtiğin insanlarla alakalı bişey, mesela üniversitede arkadaşlık yapabildiğim tek insanlar ortak yönlerimin aynı olduğu kişiler, 20 yaşındaki insanalrdan pek bişey bekliyemiyosun sanırım, ah ben grubu dinlemiyorum diyip kesitiriyo mesela konuşma ortasında, ama gittiğim bi kursta 30 yaşındaki insanlarla hiç bi ortak noktam olmamasına rağmen saatlerce oturup dünyadaki bir çok mesele hakkında konuşmuşluğum vardır.

ingilterede yaşıyosun anladığım kadarıyla hani belki insanlar orda daha rahat olabilir diye düşünmüştüm bu queer konularında falan, ama burda çok garip, bi arkadaşım derste ''gay'' içerikli filmler sunumu yaptığı zaman bi takım insanlar ''aa çocuk gaymiş demek'' dedi resmin. ya da bir diğer arkadaşım derste çıkıp ''penis'' dediği zaman diğerleri onu yadırgıyabiliyo. istanbuldayım ve üniversiteden bahsediyorum, ne kadar garip ! di mi !!!

Feministliğe gelince, lady gaga'dan cidden beklemezdim öyle bi cevap.

ve son olarak tam gender roles üzerine yazımı bitirip teslim etmişken, bu yazını okumak :)))

belki ilgilenirsin, Ali Smith'in ''Girl Meets Boy'' diye bi kitabı var, Ovid'İn Iphis mitinin 21. yy uyarlaması, gender roles'a, kadın hakalrına falan değinilmiş kitapta, istersen bi göz at derim :)

zerofeelings said...

evet ingiltere'de daha rahat insanlar, okulda 300 üyeli falan bi lgbt klübü var hatta hocaların falan da üye olduğu. ama queer theory ya da gender studies konusunda insanlar malesef eşcinsel bile olsalar ilgisizler, neden bilmiyorum.

dediğin kitabı ilk fırsatta bulup okumayı planlıyorum :)

ne okuyosun nerde okuyosun merak ettim.. facebook'un varsa ekle beni link var sağda i'm not a bitch fotosunda :)

apollo boy said...

ekledim hatta bi de mesaj yazdım, nerde ne okuduğumu :P