Monday 31 May 2010

friend requests and fried chicken salads

Son 3 yıldır Facebook ve türevi yerlerde tanımayıp tanışmak istediğim bir insanı hiç eklemedim. Hiç tanımadığım insanların bana friend request yollaması özellikle Facebook'ta sık başıma geliyor. Bu tür insanlara eğer bariz abaza değillerse klasik mesajım "Meraba?" oluyor. Evet, ekleme isteği yollamadan önce bir mesaj atmaya bile zahmet etmediklerini söylemiş miydim? Eklemek istemenin nedeni arkadaşım olmak istemense bir konuşma girişiminde bulunursun, değil mi? Listende bulunayım diye eklemiyorsan yani. Gayet açık bir şekilde "Ee hadi kendini tanıt" anlamı içeren "Meraba?"ma cevabı "Selam." falan oluyor genelde bu tiplerin. Ağızlarından kerpetenle laf almamı mı bekliyorlar bilmiyorum. Sonra "Tanışmıyoruz sanırım?" diyorum son bir çabayla. Buna genelde "Evet tanışmıyoruz, gördüm eklemek istedim ben X" oluyor cevap. Geçen gün gayet ilginç bir şekilde "Evet tanışmıyoruz ben tanımadıklarımı ekliyorum böyle hep" cevabı aldım. Birinin seni eklemesini istiyorsan edilecek en mantıklı laf bu değil sanırım. Bu iki çabamdan sonra enteresan bir laf etmemiş olanları sanal çöplüğün sonsuzluğuna yolluyorum. "Tanışabilir miyiz?" mesajı atan kızlar da aynı çöplüğe gitmeye meyilli oluyorlar. "Hayır tanışamayız" deme ihtimalim yok herhalde, tanışmak istiyorsan kendini tanıt o zaman, ne dememi bekliyorsun ki? Yeni insanlarla tanışmayı çok seviyorum, tanımadığım insanlardan friend request almaya sinir olmuyorum, sadece onu yollayıp konuşmaya tenezzül etmeyen insanları garipsiyorum. İlginçler.

No comments: