Saturday 5 June 2010

socially challenged

İnsanların yaratıcılık yoksunu tanışma mesajlarından bahsetmiştim geçenlerde. Kendim de sosyal özürlü -ve social graces yoksunu- biri olduğumdan "O cesareti gösterip bana mesaj atmış, konuşmamam kabalık olur" düşüncesiyle ve her insanın tanınmaya değer bir yönünün bulunabileceğine olan bir inançla bariz işim olmayacak insanlar dışında genelde çoğu tanışma mesajına cevap veriyorum, "selam" kadar bayık bir mesaj bile olsa. Bugün "Selam" diyen bir kıza "Selam" dedikten sonra kendisinin bana cevabı "Tanışalımmı nedersin" oldu. Birincisi bu insanların "tanışma" anlayışı nedir bilmiyorum. Hayatımda hiç kimseye "tanışalım mı" diye bir mesaj atmadım, çok çok lame bir laf, lütfen bir gün birine öyle dersem beni durdurun. Zaten tanışma girişiminde bulunmuşsun mesaj atarak, "tanışalım mı" demenin anlamı ne? Tamamen redundant bir laf, Michael Jackson şarkıcısı demek ya da öpüşürken "seni öpebilir miyim" diye sormak gibi bir şey. İkincisi, insanları tanımadan yargılamam ama daha ana dili Türkçe olduğu halde "tanışalım mı" ve "ne dersin"in ayrı yazıldığını bilmeyen insanlarla kesinlikle hiç bir işim olamaz. Böyle insanlara, Türkçe'nin içine edenlere, msn'de anlatacağı bir şeyi her 4 kelimede bir enter'a basarak 5 ileti şeklinde anlatanlara ve kelime sonundaki harfleri uzatanlara (geliyorummm, bekleee vs.) hiç tahammülüm yok. Ben Türkçe konuşurken cümlelerimin arasında İngilizce kelimeler tıkıştırırım genelde, ama iki dilin de "nbr" ya da "how r u" gibi içine sıçmak hayatta yapmayacağım şey bir elimin yemek yemek, bir şey içmek gibi başka işlerle meşgul olduğu istisnai durumlar dışında. Sinir oluyorum.

Bir diğer sinir olduğum şey ise yurtdışına gidip Türkler'le takılan Türkler. Çok görüyorum çevremde, Londra'ya gelen ve çevresindeki bütün Türkler'i bulup onlarla arkadaş olan tipler. Felaket bir korkaklık örneği. Buraya geldiğimden beri tek bir Türk insanla tanışmadım, 2 yıl oldu. O kadar yol gelip Türk arayan insanları saçma buluyorum, tam bir alıştığından farklı durumlardan korkma ve ayak uydurma çabasına girmeme örneği, tembellik ve korkaklık. Sinir oluyorum.

No comments: