Monday 6 June 2011

out of the closets and into the streets

Lensway'in 10 gün kadar önce yaptığı bedava gözlük kampanyasında kapmayı başardığım Vera Wang gözlük sonunda bugün geldi. Yaklaşık 3,5 yıl önce yaptırdığım lazer ameliyatı ile miyop olan gözlerim 3.25'ten 0.25'e inmişti (yaşlandıkça ve yakını görememeye başladıkça sıfırlansın diye azıcık bırakmışlardı). Zamanla o 0.25 0.50'ye çıktı, son 2 yıldır falan 0.50 gözlerim. Gözlük kullanmıyorum artık, ama okulda anfide bir dersim varsa ve arkalarda oturuyorsam tahtayı görmekte zorlanıyordum. O yüzden bu gözlük işi süper oldu. Yeni gözlüğüm inanılmaz şirin görünüyor, fotoğraf makinemin pilini şarj etmeyi unuttuğumdan şu an fotoğrafını çekemiyorum, ama çekeceğim bir ara.

300TL'ye satılan bir gözlüğü bedavaya aldığıma hala inanamıyorum. Lensway Çarşamba günü bir bedava gözlük kampanyası daha yapıyor. İngiltere'de yaşıyorsanız mutlaka Lensway UK Facebook sayfasına gidip kampanyaya katılın. Bir kere kampanyaya katılanlar bir daha katılamadığı için ben yararlanamıyorum, belki birilerinin işine yarar.

Çok sevgili kuzenimin mezuniyeti var 25'inde. Ertesi gün de İstanbul pride yürüyüşü varmış. Facebook'ta listemde olan birinin yürüyüşün link'ini paylaştığını ve altına da bazı insanların "Yürüyüşte fotoğrafımın çekilmesi riskini almak istemediğim için gelemeyeceğim" türü şeyler yazdığını gördüm.

Türkiye'de insanların işimi kaybederim, ailem beni reddeder vs. türü korkularla eşcinselliğini açıklamak istemeyişini anlayabiliyorum. Ailesiyle cinsel yönelimi yüzünden hiç bir sorun yaşamamış ve maddi olarak cinsel yönelimini gizlemesini gerektirecek bir işte çalışmamayı seçebilecek durumda biri olduğum için çok şanslıyım, farkındayım. Herkes çevresine açılırken bu kadar rahat olamıyor, biliyorum. Ama bari "eşcinsel haklarını destekleyen heteroseksüel" rolü yapın be kardeşim. Hadi aileniz eşcinsel olduğunuzu bilmedikleri halde sırf eşcinsel haklarını savunuyorsunuz diye sizi reddedecek kadar homofobikse, ve ailenize bağımlı yaşıyorsanız onu da bir noktaya kadar anlayabiliyorum. Ama iş güç sahibi, yani ailesi tarafından reddedilirse bile yaşamını sürdürmeye devam edebilecek insanların eşcinsel hakları için yapılan bir yürüyüşte görülmekten çekinmelerini inanılmaz bir korkaklık örneği olarak görüyorum. Kusura bakmayın, ama sadece kapalı zihinli aileniz hakkınızda kötü düşünmesin diye eşcinsel haklarını desteklediğinizi bile gizlediğiniz yalan yanlış bir hayat yaşıyorsanız, büyük harflerle bir KORKAK'sınız. Ve yazıklar olsun size. Sizin gibiler var oldukça, bu ülkede ailelerin, işverenlerin homofobik olması çok normal. İnsanlar bu korku yüzünden LGBT haklarını desteklediklerini gizledikçe, LGBT bireylerin en temel haklarından bile mahrum bırakılması çok normal. Armut piş ağzıma düş diyerek olmuyor bu işler; haklar toplumun egemen çoğunluğu tarafından tarihin hiç bir döneminde "Buyrun" diyerek azınlıklara sunulmamıştır, haklar azınlıklar tarafından kavgasını vererek alınırlar her zaman. Siz o kavgayı vermeden, oturduğunuz yerde oturup internet eşcinseli olarak hem kendinizin o hakları almasını engelliyor, hem de benim kavgamın önüne set çekiyorsunuz. Öf.

No comments: