Thursday 9 June 2011

come on-a my house, i'm gonna give you candy

BBC3 reality show'u Young, Rich, and House Hunting'e sarmış durumdayım bu aralar. Çoğu sonradan görme olan zengin insanların yaşamları neden bu kadar ilgi çekici geliyor bilmiyorum, ama boş zamanınız varsa tam izlenesi bir şey gerçekten.

Reality show demişken, tez konum sonunda kesinleşti. The Bachelor, The Swan ve The Girls Next Door'un birer sezonunu inceleyip "Ne kadar anti-feminist görünen bir şey yapıyor olsam bile onu yapmak benim seçimim, ve feminizmin asıl amacı kadına seçme özgürlüğü vermek değil mi zaten" türü söylemleri bulacağım, bu söylemlerin ne tür şekillerde/neyle ilgili kullanıldığını karşılaştıracak ve farklı temalı reality show'larda aynı tür söylemlere rastlanıp rastlanmadığını araştıracağım. Sonuç olarak da kadınların böyle anti-feminist reality show'lara katılımlarını hangi söylemlerle feminist kılıflara uydurduklarını öğrenmiş olacağım. Feminist bilgi birikimine katkım bu olacak yani.

Ama şöyle bir sorun var: Hiç bir yerde The Bachelor'ın ilk sezonunu bulamadım. Ne torrent sitelerinde, ne dosya yükleme sitelerinde, ne eBay'de, ne Amazon'da. Onun yerine daha atraksiyonlu bir sezon olan 14. sezonu inceleyeceğim, sorun değil. Ama The Swan'ın hiç bir sezonunu bulamadım. Google'da aratıp çıkan sonuçlar arasında 40 sayfa falan geriye gittim, yok. eBay'e, Amazon'a baktım, İngiltere'de yok, Amerika'dan getirtmem gerekiyor. Türkiye'de TC kimlik numarasız gelen paketlerin geri yollanacağı ya da bazı şeylerin direk yurtdışından getirilemeyeceği diye bir muhabbet çıktı ya bu yakınlarda, ona takılırsam diye korkuyorum. O yüzden Extreme Makeover yapayım dedim onun yerine. Extreme Makeover'ın 6 sezonu var bildiğim kadarıyla, bir tanesi bile hiç bir yerde yok. Yine Google'da 40 sayfa geriye gittim, aklıma gelen bütün torrent sitelerinde aradım, Amazon'a, eBay'e baktım. Yok. Home Edition, bilmemne edition falan bulabildim sadece.

Bana The Swan ya da Extreme Makeover'ın herhangi bir sezonunun tamamını bulabilene benden bir (hatta birkaç) içki.

1 comment:

sourang said...

Ladette to Lady geldi aklıma benim de.Hem show sadece kadınlardan oluşuyo hem de bir sürü anti-feminist olaylar, laflar dönüyor ( işte "a lady would never do that..." tarzı ) çünkü bu show'un asıl amacı "çılgın, şımarık ve sürtük" kızları birer "lady'ye" dönüştürmek.Hanım hanımcık, yemek yapımı ve sunumundan, çiçek dizaynından anlayan tipler haline dönüyolar yani.Burda çok malzeme var gibi.