Monday 21 March 2011

holding on to the memory of what didn't last

"History is always ambiguous, always messy, and people remember - and therefore construct - the past in ways that reflect their present need for meaning." - Ien Ang

Geçmişe özlem duymaya yatkın bir yapım var fazlasıyla. Çoğu zaman bir nostalji hissi içinde yaşarken şimdiyi görmez olduğumu, ama bir kaç yıl sonra o şimdinin değerini anladığımı daha önce yazmıştım galiba bir yerlerde. Geçmişi o kadar gözümde büyütüyorum ki, yaşanırken önem vermediğim şeyler sonradan "geçmiş" kategorisine dahil olduklarında değere biniyorlar. O zamanlar kafamda ve kalbimde fazla yeri olmamış olan düşünce ve duyguları sonradan gözümde büyütüyorum çoğu zaman. Özlem duyacak, tutunacak bir şeyler aradığım için geçmişimdeki olay ve insanlara o zaman yüklememiş olduğum anlamlar yüklüyorum. Çoğu insan "Birlikteyken ona aşık olduğumu sanıyordum ama şimdi geçmişe dönüp bakınca olmadığımı fark ediyorum" diye düşünür, ben tam tersiyim: Birlikteyken hiç ona aşık olduğumu düşünmemiştim, şimdi ayrıldıktan çok sonra o zaman ona aşık olduğumu düşünüyorum. Çünkü birine aşık olup kaybetmiş olmak düşüncesi duygu dünyamı zenginleştiriyor, blog yazasım geliyor, şarkı sözleri ve filmler daha bir anlamlı oluyor kafamda.

O yüzden yukarıdaki alıntı hoşuma gitti.

**

Ekşi Sözlük'te her 15 dakikada bir tamamen troll'lük amacı ile açılmış bir başlığa rastlamak mümkün. Az önce "dinsiz olduğu halde insan yerine konulmayı istemek" diye bir başlığa denk geldim.

Başlığı açan insan altına şöyle yazmış:

yurdum dinsizlerinde mana veremediğim istek durumu. bu milletin değerlerini, kutsalını, örfünü, adetini hiçe sayacaksın, gelecek nesillere kötü örnek olacaksın, zarar vereceksin, tecavüz gibi eylemlere kalkışacaksın; sonra da "vay efendim nüfus cüzdanındaki din hanesi değişsin" falan filan diyeceksin. olabilir mi böyle bir şey yahu?
(mickey balboa, 21.03.2011 19:00)













Bir insan niye böyle bir şey yapar? Troll'lüğün amacı nedir? Başlığın altında başlık açan insana "nefret saçan eşşek" denmiş, beyinsiz olduğu ima edilmiş. Ki bunlar bazen troll'lere edilen küfürlerin yanında solda sıfır kalıyor. Kendine böyle küfürler, hakaretler edilmesine göz yumacak kadar ilgi delisi olmayı benim aklım almıyor şahsen. Hadi ilgi çekmek için abuk subuk, kışkırtıcı laflar ediyorsun, iyi tamam, belki "Reklamın kötüsü olmaz" diye düşünüyorsun, ama hangi insan kendine edilen bir sürü hakareti en ufak bir şekilde üstüne alınmamayı becerebilir? Ben kesinlikle beceremem. Eskiden olduğumdan daha vurdumduymazım artık hakaretlere ve hakkımda söylenen negatif şeylere karşı; artık çok çok hassas olduğum bir konu değilse ya da düşüncelerini umursadığım birinden gelen bir laf değilse duyduğum kötü şeylerin üzerinde durmuyorum. Ama onlarca insan birden yüklense sanmıyorum takmamayı başarabileceğimi. Başarırım diyen var mı?



No comments: