Saturday 14 July 2012

show me love

Şu anda Efes Pilsen One Love Festival'da alkol satışının son anda yasaklandığını duydum. Organizasyonun açıklamalarına göre yasağın ardında Santralistanbul mudur, Bilgi Üniversitesi midir, kim olduğunu bilemediğim "ruhsat sahipleri" yatıyor. Bu duruma artık diyecek laf bulamıyorum. Göt zekalılık ve dünyada yanlış giden çoğu şeyin nedeni olan din kavramı toptan yasaklansın istiyorum Türkiye'de böyle günden güne artan sikko yasakların haberini aldıkça. Sanıyorum bu konuda çoğumuz hemfikiriz.

Benim anlayamadığım şey, festival konuklarının bu konuya verdikleri tepki.

Herkes "Festivali iptal etseydiniz de tepkinizi koysaydınız", "Protesto ediyor ve gitmiyoruz, biletimizi iade edeceğiz" modunda.

Çok afedersiniz ama siz saf mısınız? Aklım almadı gerçekten.

Eğer gerçekten bu durum bize yansıdığı gibiyse, organizasyonun (üşendiğim için EP olarak kısaltacağım) şu anda bu konuyla ilgili yapabileceği bir şey yok. İmzalanan anlaşmalar olduğu ve her şey mevzuata uygun olduğu halde alkol ruhsatlarını kullandırmayı reddeden işletme sahipleriyle mahkemede hesaplaşmaktan başka bir şansları yok. Ruhsat olmadan alkol satışı yapabilmeleri ve son günde karşılarına çıkan böyle bir engele zamanında çözüm bulabilmeleri ağızlarıyla kuş tutsalar MÜMKÜN DEĞİL. Bunun nesini anlamıyorsunuz?

Burada size haksızlık yapıldığı kadar bu iş yüzünden organizasyonlarının içine sıçılan ve bir dünya zarar edecek olan EP'ye de haksızlık ediliyor. Bu yasağı kaldırmak onların elinde değil, sorun onlardan kaynaklanmıyor. Neden özgürlüğünüzü kısıtlamak isteyen göt zekalılara inat, alkol olmasa da EP'ye destek vereceğinizi göstermek için festivale gitmiyorsunuz? Asıl protesto budur. Biletinizi iade edip evinizde oturduğunuz yerden Twitter'da galeyana gelmek neyi protesto etmek oluyor?

EP festivali iptal edip tepkisini koysun diyorsunuz da, o kadar müzisyen bu iş için kalkıp Türkiye'ye gelmiş, onlara ödenmiş/ödenecek bir sürü para var, festivali iptal edip EP neden zararını bilmem kaça katlasın? Bu yüzden festival iptal etseler yarın öbür gün Türkiye'ye gelecek hangi yabancı grup bu organizatörleri ciddiye alır? İptal etmenin nesi protestodur, festivali alkolsüz de olsa devam ettirmenin neresi dinci kitleye boyun eğmektir? Gerçekten aklım almıyor.

Eğer tepkinizi yanlış yere yönlendirir ve protesto edeceğim diye ya da alkolsüz eğlenemem diye bu haftasonu bu festivale gitmezseniz, seneye çok büyük ihtimalle böyle bir organizasyon yapılamayacak. Ve bu yasağı getirenler istediklerini elde etmiş olacak. İstediğiniz bu mu?

Bu işin odak noktası müzik, alkol değil. Kabul ediyorum, alkol olmaması çok boktan, ama ben şu anda İstanbul'da olabilseydim sırf bu yasağı getirenlere inat olsun diye gider, deliler gibi eğlenir, festival bittikten sonra da gider Taksim'de istediğim kadar içerdim. Nasıl olsa gece uzun.

Festivalde upuzun içki kuyruklarına girip bir içkiye normalin 5 katı para vermek ve sonra da saat başı tuvalete gitme ihtiyacı duyup iğrenç pis tuvaletler için yarım saat sıra beklemek benim gibi üşengeç birine fazla geliyor, o yüzden son bir yıldır falan konserdir, festivaldir ortamlarında içmiyorum zaten. Ve size garanti veririm ki tamamen ayık bir şekilde deneyimlenen konserler sarhoşluktan yarısı hatırlanmayanlara 10 basıyor. Bir deneyin, zarar gelmez.

No comments: