Saturday 13 August 2011

things

Çok meşgul geçiyor günlerim bu aralar. Bugün sabah kahvaltısında bu sonbaharı staj yaparak geçirmem konusu açılınca masadan kalktığım gibi özgeçmişimi hazırlamaya başladım. HaberTürk, Radikal, Hürriyet, CNNTürk ve NTV'ye siyaset bilimi ya da toplumsal cinsiyet çalışmaları eğitimimden yararlanabileceğim herhangi bir pozisyon (staj ya da iş) bulabilmek umuduyla yollamış bulunuyorum. Göreceğiz bakalım.

**

Eylül'de birkaç günlüğüne İstanbul'a gidiyorum.

Euro'nun çılgın atmaya başlamasıyla İstanbul'da neden euro üzerinden olduğunu bilmediğim otel fiyatları da tavan yapmış durumda (burası Türkiye, niye otel fiyatları euro, gerçekten sinir oluyorum). Londra'da, Brüksel'de, Amsterdam'da, Paris'te geceliği 80 euroya gayet kaliteli ve merkezi 4 yıldızlı otellerde kalınabiliyorken; İstanbul'da o para ancak Tarlabaşı'nın ara sokaklarındaki döküntü, 2 yıldızlı (ve muhtemelen giderken kapkaça falan uğrayacağınız) otellere yetiyor.

Arkadaşlarımın evinde kalmayı sevmiyorum, başkasının evinde uyuyamıyorum falan. Son birkaç senedir ne zaman başkasının evinde kalmaya kalksam, gecenin bir yarısı "Ya benim fena eve gidesim geldi, kusura bakma" diye taksi çağırırken buldum kendimi. Ve başka bir şehirde bunu yapamam. O yüzden başkasında kalmayı bile düşünmeden direk otellere baktım. Ama para israf etmekten nefret eden ve otel seçimi konusunda aşırı takıntılı bir insan olarak tamamen keyfi bir nedenle geldiğim İstanbul'da otelin gecesine 400TL vermek istemiyor, fena halde stres oluyordum o yüzden. Tam bu konuda yakınıyordum önceki gece ki ailemizin eski bakan üyesinden "Neden Beşiktaş'taki TBMM konukevinde kalmıyorsun ki" diye bir fikir çıktı. Hem yeri süper, hem fiyat bedava denebilecek derecede düşük. O iş de böylece halloldu.

No comments: