Thursday 11 August 2011

are you a parking ticket?

Ülkem insanının en çok attığı yavşama mesajı "Tanışabilir miyiz?" gördüğüm kadarıyla. "Tanışmak" derken ne kastediyorlar anlamış değilim cidden. Ve öyle bir mesajla karşılaşınca aklıma gelen ilk şey her zaman "Ne yaparsak tanışmış sayılacağız?" oluyor. Görüşünce mi, webcam açınca mı, msn'de ekleşince mi, birbirimizin ismini öğrenince mi, nedir yani bu meşhur "tanışmak"?

Üyesi olduğum birkaç sitede baktım her gün en az bir tane "Tanışabilir miyiz" mesajı geliyor, profilime "'Tanışabilir miyiz' diye sorduğunuzda 'Ne yapsak tanışmış olacağız' cevabı verirsem gerçekten merakımdan soruyorum" yazma gereği duydum en sonunda. Sanıyorum insanların çoğu profil bile okumadan herkese copy-paste aynı cevabı atıyor ki, hala her gün en az bir kere "Selam, tanışalım mı" diye bir mesaj alıyorum. Ve aynen o dediğim cevabı veriyorum. Sonra insanlar dalga geçiyorum, tersliyorum falan zannediyorlar. Ama ben sadece niye böyle saçma bir laf ettiklerine akıl erdirmeye çalışıyorum.

Bu "Tanışabilir miyiz" muhabbeti birini öpmek için dudaklarının dibine kadar eğildikten sonra "Seni öpebilir miyim" diye sormaya benziyor. Çok lame, ve tamamen gereksiz bir soru. Yani zaten bana mesaj atarak tanışma yolunda bir adım atmışsın, ve seninle konuşmak istemesem zaten cevap vermeme kabiliyetine sahip bir insanım, neden o soruyu ısrarla sorma gereği duyuyorsun ki? Çok ilginç hakikaten.

Bu serzenişimin sebebi buram buram yaratıcılık kokan ilk mesajlar beklediğimden de değil üstelik. Kabul edelim, eğer mesaj atanın tipini beğeniyorsak attığı mesaj sıradan ötesi bir "Naber" bile olsa cevap veriyoruz çoğumuz. Ayrıca onu geçtim, şahsen birine ilk mesajı atma cesaretini çoğu zaman kendinde bulamayan biri olarak ben o adımı atabilen insanlara çok saçma şeyler söylemedikleri sürece her zaman cevap veriyorum. Kesinlikle ilgimi çekmiyor olsalar bile, sırf nezaketen bir "İyiyim sağol senden naber" diyorum. Ama bu "Tanışabilir miyiz" insanları, özellikle profilime yazdığım şeyleri okumaya zahmet bile etmediklerini gösterdikleri için benden cevap alamıyorlar çok istisnai durumlar dışında.

Hala bu "tanışma" nedir anlatan birine rastlamadım.

Daha az sıkıcı, ama bir o kadar saçma bir şekilde profilimdeki "Feminist ve queer teoriyle ilgilenen birileriyle tanışmak istiyorum" türü bir cümleyi gören birinden queer teorinin ne olduğunu soran bir mesaj aldım ayrıca bugün. Yazdıklarımı okumuşsun, bilmediğin bir şey görmüş ve ne olduğunu merak etmişsin, iyi süper. De bana niye soruyorsun ki, Google'da aratsan ve sonra onun ne olduğunu bildiğini belli edip beni etkilesen daha mantıklı değil mi? 35 yaşına gelmiş eşcinsel bir kadın olarak queer teorinin ne olduğunu hala bilmiyor olduğunu kabul etmen gerçekten beğendiğin birinin bilmesini istediğin bir şey mi?

Neyse daha fazla söylenmeyeyim.

Hep bir gün birine "Are you a parking ticket? Cause you've got FINE written all over you" diye bir yavşama mesajı atmak istemişimdir.

No comments: