Friday 29 July 2011

don't rain on my parade

Tam dün Outnet'e 14 euro shipping ücreti vermemek için Türkiye'ye bedava gönderen ASOS'tan Twenty8Twelve bir üst almıştım ki, bugün Outnet'in clearance'ı başladı. %85 falan indirim vardı çoğu şeyde, 6 euroya bir Diane von Furstenberg kot gördüm, o derece. Kuzenime haber verdim, herkes alacağını seçti, ama ben adresi ve kart detaylarımı girene kadar istediğim Sass and Bide yelek sold out olmuştu. Yerine alacak başka şey baktım 2 dakika, o arada kuzenimin Isabel Marant eteği de sold out oldu. O da başka şey bakınırken bir şeyler daha sold out olacak diye sinir stres yaptıktan sonra alışverişimizi tamamlamayı başardık. Yarım saat sonra falan Outnet'ten DHL Türkiye'yi arayıp olası gümrük vergisi hakkında bilgi alıp siparişimizi hala isteyip istemediğimizi haber vermemizi söyleyen bir mail geldi. Kuzenim DHL'i arayıp "150 euro altındaysa vergilendirilmemesi lazım, ama bazen gümrük memuru keyfi olarak 'Bu kadar şey 150 euronun altında tutmuş olamaz' diyerek vergi isteyebiliyor" cevabı aldı. 124 euro tutan ürünlerimiz yanlarında fatura ile gönderileceğinden öyle bir saçmalık yapamayacaklarını düşünüp Outnet'e siparişimizi yollamalarını söyledim. Ama daha sonra internette bazı forumlarda 150 euro altı olsa bile 3 üründen fazla şey sipariş verirseniz gümrüğe takılabildiğini okudum. T.C Gümlük ve Ticaret Bakanlığı resmi sitesinde sadece yılda 5 kere-2 ayda bir kere muhabbetinden ve 150 euro altının vergiden muaf olduğundan bahsedilmiş. "3 ürün" falan diye bir şey yazmıyor. Siparişimizde 5 ürün var. Eğer vergi istemeye kalkarlarsa fena halde sinir olacak ve "Resmi sitenizde böyle bir şeyden bahsedilmiyor" diyerek itiraz edeceğim. Kesinlikle böyle resmi bir dayanağı olmayan, keyfi olarak istenen haracımsı bir vergiyi ödemeye niyetim yok.

"Ne biçim ülke burası" demediğim gün geçmiyor cidden.

No comments: