Thursday 4 November 2010

Sabah 8 gibi bir uyanıp yeniden uyumaya devam etmeden önce Blackberry'me gelen emaillere ve Facebook notification'larıma bakıyorum genelde. Bu sabah Facebook mesajlarıma bakarken "Deptford Town Hall is still occupied" mesajını gördükten sonra bütün uykum kaçıp gitti, ?! oldum denebilir hatta.

DTH benim Culture Industry dersimin seminerlerinin (İngiliz eğitim sistemini bilmeyenler için dersler her hafta bir saat lecture ve bir saat seminar şeklinde işleniyor) yapıldığı okul binası. Aynı zamanda okulun üst düzey yöneticilerinin bulunduğu bina. Rektörlük gibi bir şey yani.

Bugünlerde yeni hükümetin üniversitelere ayrılan bütçenin çok büyük bir kısmını kesmesi konuşuluyor. Üniversitelerin öğrencilerinden tuition olarak alabilecekleri paranın bir sınırı vardı, çoğu AB vatandaşı yılda sadece 3000 küsür pound ödüyordu. Bu sınır £9000'e yükseltildi, üniversitelerin artık devletten alamayacakları parayı öğrencilerinden almaları isteniyor. Yeterince ilgi görmeyen bölümlerin kapatılması söz konusu. Bütçeler özellikle sanat ve humanities alanlarında kesildiği, ve Goldsmiths de sadece sanat ve humanities üniversitesi olduğu için bundan en çok etkilenecek okullardan biri.

Bu aralar çoğu üniversitede bununla ilgili protestolar yapılıyor. Goldsmiths öğrenci birliği işi bir adım öteye götürüp dün akşam DTH binasını işgal etmiş. 50 kadar öğrenci geceyi orada geçirmişler, hala oradalarmış ve yönetimin binaya girmesine izin vermiyorlarmış.



Umarım hükümetin geri adım atması bir şekilde sağlanır. İngiliz ve EU öğrencilere £9000 okul ücreti getirilecekse, normalde onların 3 katı para veren overseas öğrencilerden ne kadar istenir düşünmek bile istemiyorum. Bu aralar ciddi ciddi doktoraya ya da 2. bir master'a başvurmayı düşünüyorken böyle bir fiyat artışı planlarımın içine edebilir.

No comments: