Friday 27 August 2010

pet peeves

Bugünlerde Facebook ve türevlerindeki Küçük İskender merakı dikkatimi çekiyor. 2002 yılında o zamanlar Suzi ve Dilara isimlerinin benim için sahip olduğu önem nedeniyle aldığım Suzidilara bir daha okunmamak üzere kitaplığımın üst köşelerinde kendine yer bulduğundan beri Küçük İskender'le ilgili bir şey duymamıştım çevremde. Dolayısıyla bu yaz boyunca onlarca farklı insanın status update'inde kendine yer bulduğunu gördüğümde ne kadar şaşırdığımı tahmin edersiniz. İlk başlarda "Aa, ne kadar ilginç" ya da "Güzel yazmış" gözüyle baktığım bu olay daha fazla kişide gördükten sonra bayağılaşmaya başladı kafamda. Tıpkı Küçük İskender'in şiirleri gibi.

O yüzden Facebook'ta Küçük İskender alıntılayan insanları sevmediğim insan modelleri listesine dahil etmeye karar verdim.

Peki başka kimler var bu listede?

Dün gece aklıma geldi durup dururken, ne tür insanları severim sorusuna cevap veremiyorum. Ama ne tür özelliklere sahip insanlarla anlaşamadığımı çok iyi biliyorum. Bundan sonra bu tür sorular sorulunca direk buradan copy-paste yapabilirim hatta.

Sevmediğim İnsan Modelleri:

-Facebook'ta Küçük İskender alıntılayanlar.
-Facebook ve MSN'de kıro Türkçe pop şarkı sözleri alıntılayanlar.
-Kıro Türkçe pop şarkıları yaparak delicesine aşık olmayı kıro işi haline getiren Türk popçuları.
-Yürürken sigara içenler.
-Sabah uyanınca ilk iş sigara içenler.
-Topluluk içinde gösteriş yapmak için korkunç bir aksanla yabancı dil konuşmaya çalışanlar.
-Topluluk içinde bağıra bağıra biriyle ya da telefonla konuşanlar.
-Topluluk içinde uzun uzun telefonla konuşanlar.
-Sürekli tık tık tık mesaj atıp duranlar.
-Laf olsun diye her gün gördüğü ve günde 500 kere konuştuğu arkadaşlarıyla telefonda konuşup duranlar.
-Yemek yapmayı bilmiyor olmasını övünme kaynağı zanneden erkekler.
-Seksist ve kadın düşmanı olmayı övünme kaynağı zanneden erkekler.
-Homofobikler.
-Poposunu güçbela kapatan etekler ve acı çeke çeke giydiği topuklu ayakkabılarla kendini Sex and the City'den fırlamış "özgür kadın" zanneden female chauvinist pig'ler.
-"Erkek gibi sevişiyorum" diye kendini bir bok zanneden kadınlar.
-Takdir edilesi bir şey başarmışlığı olmadan kendini bir bok zannedenler, ukalalar.
-Kendini beğenmişler.
-Cool olacağım diye soğuk cevaplar verenler.
-Felsefi konuşacağım diye Serdar Ortaç şarkı sözü gibi konuşanlar.
-Arabesk muhabbetlere girenler.
-Fazıl Say'a "elitist" diyenler.
-Starbucks, McDonalds ve türevlerine bok atanlar.
-Kendi parası yetmediği için tasarımcı şeyler giyenlere bok atanlar.
-Hayvan sevmeyenler.
-"Kedi severim ama ona dokunduktan sonra bana dokunmadan elini yıka" diyenler.
-Türk gündüz kuşağı programları izleyenler.
-İnsanların İstanbul Türkçesi'nden başka şivelerle konuştuğu Türk dizilerini izleyenler.
-Kutsal Damacana ve türevi kıroluğu, görgüsüzlüğü komik bulanlar.
-Bir tartışmada aklına edecek laf gelmeyince karşısındakinin kişiliğine saldıranlar.
-Referandumda "evet" oyu verecek olanlar.
-Geçerli bir sebebi olmadığı halde referandumda oy verme zahmetine katlanmayacak olanlar.
-Türkiye'de %100 liberal bir rejimin olabileceğini sanan saflar.
-Ülkesinin siyasetinden ve olan biteninden bihaber olmayı marifet sananlar.
-Bilgisizlik ve ilgisizlikten dolayı apolitik olan insanlar.
-Kaybolduğunda yol sormayacak kadar inatçı olanlar.
-Her gay'e "Sen bana yavşarsın şimdi" zihniyetiyle bakacak kadar kendini beğenmiş ve küçük zihinli olanlar.
-Zenci, ibne, hacı, moruk, bilader, kardeşim, usta, karı, hatun kelimelerini kullananlar.
-Amına koymak, anasını sikmek, orospu gibi kadını aşağılayan ifadeleri küfür olarak kullananlar.
-Her cümlesinde lan olanlar.
-Garson tabağını aldığında ya da masasına bir şey getirdiğinde teşekkür etme görgüsünden yoksun olanlar.
-Garsona, taksi şoförüne, barmene, kasiyerlere vs. "sen" diye hitap edenler.
-Müşteriye "sen" diye hitap eden garsonlar, taksi şoförleri, barmenler, kasiyerler.
-İnternette yavşama mesajı attığı insana "siz" diyenler.

Say say bitmiyor bunlar ama aklıma bu kadar geldi şimdilik.

9 comments:

Anonymous said...

Küçük İskender'in her yerde karşıma çıkıyor oluşuna fena halde takmış durumdayken bu takıntının bir tek bende olmadığını görmek güzel.

zerofeelings said...

ben de çok sinir oluyorum. neden bu kadar moda oldu bu yaz anlamış değilim.

Anonymous said...

Bende hala çözebilmiş değilim. Ve çileden çıkarmaya başladı.

Diğer tespitlere de bayıldım. Çok yerinde hepsi.

Ayrıca bir de şu var, çok saçma gelicek eminim. Senin gelen hiç bir yorumu yayınlamadığını düşünmeye başlamıştım. Daha önce yorum bıraktığımdan değil de. Öyle bir düşünceye kapılmıştım. Demek ki yayınlıyor ve hatta cevaplıyormuşsun :)

zerofeelings said...

yok canım, bütün yorumları yayınlıyorum, sadece insanlar bana pek yorum bırakmıyorlar :) ve hepsini cevaplıyorum, birisi oturup yazmaya zaman harcamışsa cevaplamasam kabalık olur gibi geliyor.

bu arada blogunu izlemeye çalıştım ama izle dedikten sonra açılan pencerede http 400 (ya da 500) error falan bişeyler diyor ve izleyemiyorum :( sadece bende mi oluyor bu acaba

Anonymous said...

Sanırım bu sorunu yaşayan ilk kişi Sensin.

Unknown said...

Hersey iyi güzel de. Zenci, ibne vs i ayrimci bulmakta cok hakli olmakla birlikte sen de ayni hataya düsüyorsun malesef. Ilk maddelerde kiroyu belli bir zümreyi asaglamak icin kullanirken, kironun kürtcede erkek kardes anlamina geldigini bilmedigini sanmiyorum. Her konuda hassas oldugunu bildigim icin söyledim.

zerofeelings said...

hayır kıronun anlamını bilmiyordum, söylediğin için teşekkür ederim.

artık bildiğime göre yerine başka bir kelime kullanmak isterdim, ama o anlamı taşıyan başka bir kelime yok malesef.

bir de "kıro" derken kastettiğim belli bir zümre değil, belli bir zihniyet. özellikle bu çevremdeki artan kürt düşmanlığına fena sinirlendiğim günlerde *asla* bir insanı ırkı, milliyeti, cinsiyeti vs. gibi değiştiremeyeceği, doğduğunda şans eseri elde ettiği özellikleri yüzünden aşağılamam. kıro derken kastettiğim görgü ve eğitimle değişebilecek olan bir zihniyet biçimi, sabit bir şey değil.

ama o zihniyet sahibi insanları ötekileştirerek ayrımcılık yapıyor muyum, evet.

muslezita said...

HAHaa:)))
Ben yeni keşfettim sizi,sayın blog sahibi...O yüzden geçmiş yazıları okuyorum,yorumun geç olması ondandır:)
Bu "nefret" listesinin telif haklarını almadıysanız,kendim için de kullanabilir miyim? Bu kadar olur yani...
Yalnız bir iki şey eklemek istiyorum kendi adıma;
-Sokaklara "lama"misali tüküren gübrelerden
-Elindeki yediği içtiği şeylerin artıklarını,sokağa atanlardan
-Hayvancıklara,özellikle sokak hayvanlarına eziyet edenlerden,hatta ,onları sevmeyenlerden
-şu andaki iktidarı sevenlerden
-sanatı sevmeyenlerden
-homofobiklerden

............
Ay..evet...say say bitmiyormuş :))

kafama göre bir yer var mı acaba benim??

zerofeelings said...

evet bunları da ekleyelim :)