Thursday 10 June 2010

lgbt societies and italian bmts

Sıkıntıdan ne yapacağını şaşırmış bir insan olarak bu sonbaharda başlama ihtimalim olan Goldsmiths ve Birkbeck'in (ikisinden biri olacak, hangisi olacağı not ortalamam açıklanınca kesinleşecek) LGBT society'lerine bakmaya karar verdim. Goldsmiths'in LGBT grubu var, ama gayet şok edici bir şekilde Birkbeck'in olmadığını fark ettim az önce. Facebook'a bakayım dedim, Goldsmiths'in LGBT grubunda 276, Kent Uni'ninkinde 229 kişi var. Birkbeck grubundaki insan sayısı: 64. Oha denilesi gerçekten. Daha sonra okulun sitesine baktım, Londra'daki en iyi Gender and Sexuality programına (ki o bölümde okuyan insanların çoğunun bir tarafından queer olduğunu düşünüyorum) sahip olmakla övünen bir okulun nasıl resmi bir LGBT grubu olmaz? Nasıl Facebook'taki resmi olmayan grupta o kadar az insan olur? Bir de siteye University of London society'lerine üye olabilirsiniz yazmışlar (Birkbeck Uni of London'ın bir college'i olduğu için, hatta Goldsmiths de öyle). Ama işin daha da ilginç kısmı bünyesinde barındırdığı college'lerin bir kısmının ayrı ayrı LGBT society'leri olsa bile Uni of London'ın genel bir LGBT society'si yok. 19 okuldan oluşan, neredeyse 200.000 öğrencisi olan mega boyutlarda bir üniversitenin bir LGBT grubu olmaz mı ama? Çok üzücü bir durum gerçekten.

Kent'teki LGBT Society'nin buraya ilk taşındığımda gayet asosyal bir insan olarak bana ne kadar faydası olduğunu anlatamam. Okula ilk geldiğimde çekine çekine standlarına gidip tanışmıştım çoğuyla, okuldaki ilk arkadaşlarımın hepsi o klüptendi. Buradaki ilk yılımdaki LGBT Society çok güzeldi, partileri süperdi, iki haftada bir event organize ediyorlardı neredeyse. O seneki LGBT komitesi mezun olduktan sonra yerine geçenler malesef society'nin içine sıçtılar, hiç bir şeyin altından kalkamadılar, sene başındaki 1-2 parti dışında başka tek bir event bile organize edemediler (ki ilk komiteyi parti ortamlarından başka event pek organize etmedikleri için eleştirirdim). Fena halde kapalı, belirli insanların takıldığı bir ortam halini aldı bu sene LGBT Society. Hatta bu seneki başkan mail atmış herkese geçenlerde, "Bu seneki yönetimden çoğunuzun şikayetçi olduğunu biliyorum bu yüzden istifa ediyorum" diye. Bütün sene bekleyip okulun bitmesine 2 hafta kala istifa etmek de ayrı bir saçmalık tabii. Neyse, her ne kadar beceriksiz insanlar tarafından yerlerde süründürülse de LGBT Society'nin varlığı insana okuldaki diğer LGBT'lerin varlığını bilmek açısından bir güven duygusu veriyordu. Yüksek lisansta okula sadece haftada 2 gün 3'er saat falan uğrayacağımın farkındayım, ama yine de bu sene daha sosyal olmak istiyorum. Ve her ne kadar kimseyi gay diye otomatik olarak sevmesem de LGBT insanlarla daha çok ortak noktam ve dolayısıyla daha çok anlaşabilitem var. Bu yüzden kimseyi tanımadığım yeni bir okula başladığımda kendime yakın hissedeceğim insanlarla tanışabilme imkanımın ortadan kalkma ihtimali beni sinir ediyor.

Bunun Italian BMT ile alakası da bugün onun Subway'de Sub of the Day olması ve birazdan gidip alacak olmam.

No comments: