Thursday 2 June 2011

ingénue


Biraz önce Royal Festival Hall'daki k.d. lang konserinden geldim. İnanılmazdı. Söyleyecek-kelime-bulamıyorum tarzı bir inanılmaz. Lang'in en popüler ve en sevdiğim şarkısı olan Constant Craving'in bir videosunu paylaştım aşağıda. Muhtemelen duymuşsunuzdur bir yerlerde, 90'ların hit şarkılarındandı.

Craving kelimesini seviyorum. "Şiddetli arzu, hasret" imiş tam olarak Türkçesi. Kelime anlamıyla içim acıyana kadar, midem bulanana kadar özlemek anlamına geliyor benim için. Bu kadar şiddetle özlediğim tek insanı hatırlatır o yüzden bana hep bu şarkı.


Bu video 90'lardan kalma, lang'in sesi o zamandan bu yana fena halde güçlenmiş. Öyle ki, Hallelujah söylerken salona ölüm sessizliği hakimdi, şarkı bittikten sonra konserin ortası olmasına rağmen bütün salon ayağa fırlayıp dakikalarca durmadan alkışladı lang'i. Tarif edemediğim bir andı, o kadar büyüleyiciydi ki sesi, tüylerim diken diken oldu bir çok kez. Öyle acayip bir ruh haline soktu ki beni o ses, ne desem bilemiyorum şu anda.




Böyle düşünen tek ben değilmişim ki videoyu upload eden kadın şarkının sonunda "Jesus" diyor oha edasıyla.

No comments: