Sunday 29 August 2010

cemiyette pişiyorum


Son zamanlarda magazin program ve gazetelerinde sosyete yerine cemiyet kelimesinin kullanılıyor olması dikkatimi çekti (sözlükte sosyeteye cemiyet deme tandansı başlığında bunun 2002'den beri olan bir durum olduğu yazıyor ama ben kısa bir süre öncesine kadar "sosyete dünyası" yerine "cemiyet dünyası" dendiğini duymamıştım). Cemiyet dünyası denince aklıma dini cemaatler ya da Cemiyette Pişiyorum falan geliyor. Niye böyle bir değişime gerek duydular bilmiyorum; sosyete yabancı kelime olduğundan cemaat diyorlar desem cemiyet de Arapça bir kelime. Nerede görsem, duysam gülesim geliyor, sinir oluyorum.

Geçen yıldan beri İngiltere'de dergilerde, gazetelerde sürekli bahsi geçen ve ısrarla izlemediğim Glee'yi sonunda bu yaz izlemeye başladım. Bu kadar beğenmeyi beklemiyordum açıkçası. Bazen sinir bozucu olabilecek derecede çalışarak-başarıya-ulaşan-sıradan-insan optimizmiyle süslenmiş liberalizm mesajlarıyla dolu olsa da, komiklik derecesinde saçma olay ve replikleriyle kendini sevdiren bir dizi; insan kendini daha bir rahat hissediyor izledikten sonra.

Son olarak diziyi izleme nedenlerimin en büyüğünün Jane Lynch olduğunu söylemesem olmazdı. Rengarenk Adidas tracksuit'leriyle, hazırladığı süper laflarla beni benden alan beden eğitimi öğretmeni ve cheerleader takımı Cheerios'un koçu Sue Sylvester rolünde kendisi.

"I’m reasonably confident you will be adding revenge to the long list of things you’re no good at, right next to being married, running a high school glee club, and finding a hair style that doesn’t make you look like a lesbian. Love ya like a sister."

"I don’t trust a man with curly hair. I can’t help picturing small birds laying sulfurous eggs in there, and I find it disgusting."

"I spent large segments of each day picturing you choking on food, and I recently contacted an exotic animal dealer because I had a very satisfying dream that I once shoved your face into one of those pink-inflamed monkey butts."

Priceless.

2 comments:

apollo boy said...

Sue'ya her baktığımda kendi beden eğitimi hocamı anımsasam da seviyorum kadını =)

diziyi ben de seviyorum çok, sanırım beni çekme nedeni de toplumdan her kesimi içinde açıklıkla teslim etmesi ...

müzikler de cabası, britney'li glee de yeni sezonda sabırsızlıkla bekliyorum =)

zerofeelings said...

sue gibi bi hocam olsa beden eğitimine daha sık katılırdım :)