Tuesday 23 March 2010

stop telephoning me

Eğer homofobi temalı ranting'lerimden sıkıldıysanız şanssız gününüzdesiniz. Onu geçtim, ben artık insanlara laf anlatmaya çalışmaktan sıkıldım.

Bugün sözlükte yazdığım bir entry'i ve üzerine birisinin mesaj atması üzerine aramızda geçen konuşmayı aktarıyorum aynen:

eşcinsellik başlığına entry:

heteroseksüeller tarafından savunulma nedeni insan olma bilinci olan cinsel yönelim.

"e madem o kadar süper gidin eşcinsel olun" laflarını eden insanların bihaber oldukları üzere eşcinsellik bir tercih değil yönelim olduğundan, heteroseksüeller tarafından "tercih" edilmesi mümkün değildir. heteroseksüellerin eşcinsel haklarını savunması kadınların erkeklerle eşitliğini savunan erkeklerle aynı mantıktır tamamen, insan olan herkesin aynı haklara sahip olması gerektiğine duyulan bir inançtan kaynaklanır, gizli bir kadın/eşcinsel olma isteğinden değil.

bugün eşcinselliğe karışılan bir toplumda, yarın öbür gün heteroseksüel bir insanın özel hayatına da el atılmasını engelleyecek hiç bir şey yoktur.


-orpro- (#18558612) zaten karısılsın demiyoruz.. sadece evlilik ve evlat edinme gibi toplumu ilgilendiren konulara el atmasınlar diyoruz..

slackerbitch -> orpro: benim kiminle evlenebileceğim ya da evlat edinip edinemeyeceğim konusunda toplumun ya da devletin sözü olduğuna inanmadığımdan bu benim asla anlayamayacağım bir bakış açısı, üzgünüm. (23.03.2010 13:16:00) -> X

-orpro- kız olduğunu varsayarak yazıyorum.. evlenip boşanman gerektiginde.. yada kocan sana siddet uyguladıgında yada cocugun escinsel davranıslar gostermeye basladıgında yada bir cocugun anasız veya babasız buyumesinin ne demek oldugunu gordugunde anlarsın devletin sözü olup olmaması gerektiğini.. tek bir soru sorucak.. cevap vermen gerekmiyor bana.. kedni kendine cevaplaman yeterli benim icin.. kucuk yasta cocugun var, gecinden versin, olmek uzeresin.. aynı konumdaki gay cifte mi emanet edersin yoksa hetero cift mi.. kal saglıcakla.. (23.03.2010 13:21:04) cevab ver /msg ? -> X

slackerbitch -> orpro: evlilik kavramını tamamen gereksiz buluyorum zaten, ama türkiye'de bir kadınla evlenmem yasal olarak olanaksız olduğundan zaten istiyor olsaydım da evlenemezdim. çocuğumun eşcinsel olması beni rahatsız etmez, gay çifte emanet etmekte de sakınca görmem. iyi günler. (23.03.2010 13:26:27) -> X

-orpro- soru gay cifte emanet eder misin degildi.. (23.03.2010 13:27:57) cevab ver /msg ? -> X

slackerbitch -> orpro: eğer hetero ve gay çift arasında seçmem gerekse gay çifti seçerdim eğer soru buysa. (23.03.2010 13:29:17) -> X

-orpro- nedenini ogrenebilir miyim? (23.03.2010 13:29:55) cevab ver /msg ? -> X

slackerbitch -> orpro: farklılıktan korkmayarak büyümesini isteyeceğim için. (23.03.2010 13:33:38) -> X

-orpro- eyvalla.. farklılıktan korkmayıp ana sevgisinden mahrum kalarak diye duzeltiyim ben yine de.. (23.03.2010 13:35:06) cevab ver /msg ? -> X

slackerbitch -> orpro: gay dediğimiz 2 kadın da olabilir. fazlasıyla ana sevgisi bu durumda. (23.03.2010 13:43:35) -> X

-orpro- e bu sefer de baba rolunden mahrum kalıcak cocuk?!? :s hic kasmasak? olmaz mı? eşcinsellik ve cocuk bi arad olmuyor, olabilemiyor.. yoksa kimi yalarsan yala bana ne.. (23.03.2010 15:07:33) cevab ver /msg ? -> X

slackerbitch -> orpro: kimi yalarsan yala gibi saygısız laflarla mantık çerçevesi dahilinde bir tartışma olamayacağından cevap vermeme gerek yok. iyi günler. (23.03.2010 18:07:20) -> X

-orpro- haun lezbiyen veya misteress artık her ne bokumsa.. bana ne arkadasım kimi yalarsan yala diyorum.. bana saygısız dio :s dunyanın bicok yerinde buna saygı duymak derler cicim.. sen git misteress numaralarını submissivelerine uygula ;) gün bitti iyi aksamlar.. (23.03.2010 18:10:56) cevab ver /msg ? -> X

Yorum yapmama bile gerek yok sanırım. Ben adama doğru düzgün laf anlatmaya çalışıyorum, o bana yalamaktan "misteress"lerden falan bahsediyor. "Allahım yarattın bari takip et" serzenişlerim eşliğinde mallar listeme eklendi kendisi.

Dün Rights Freedom and Individualism dersimde iyi bir tartışmanın özelliklerinden bahsediyorduk. Öncelikle tartışmanın tartışma olabilmesi için tarafların aynı şeyden bahsediyor olmaları gerekiyor. This is clearly not the case here. İkinci olarak, tarafların "mantıklı" (rational) insanlar olmaları ve karşı tarafın argümanını kafalarında evirip çevirip sonuç olarak bir uzlaşmaya varmaya açık olmaları gerekiyor. Again, this is clearly not the case here. E o zaman bu tartışma olmuyor değil mi, kafanda asla değişmeyecek, sabit bir düşünceyle gidip insanların kafasını sikmek oluyor.

O değil de sözlüğü yaratan güçlere sesleniyorum, Ekşi Sözlük'te moderasyonun gerçekten ciddi anlamda bu tür homofobi propagandalarına (ve her türlü ayrımcılığa) tolerans göstermeyen bir tutum edinmesi GEREKİYOR. Bu düşünce özgürlüğü falan değil çünkü. Daha eşcinsellerin adam gibi temel hakları bile yokken kimsenin homofobik olma hakkından bahsedilemez.

5 comments:

inatçı hardal said...

az önce de ekşide yeni bi başlık açılmış bak: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=e%C5%9Fcinsellere+destek+verdin+ama+ya+o%C4%9Flun+e%C5%9Fcinselse

şu hani "orpro" insancığı demiş ya çocuğun eşcinsel davranşlar gösterirse falan diye..

zerofeelings said...

hayret altına gerizekalı bir yorum yapılmamış henüz.

o değil de çocuğumun hetero olmasını garipserdim sanırım, mümkünse olmasın.

pk. said...

http://porselenkertenkele.blogspot.com/2010/03/su-sralar-basireti-baglanmak-ne.html

mars in velvet said...

abi nası bi mantık gidip çocuğunu hetero çifte mi veriridin gay çirfte mi der ya. insan olan çifte veriridim. hetero olan çift seri katil olsa da arkadaş heralde "olsun en azından gay diil" falan diycekti. öf insanlar baya salak.

zerofeelings said...

aynen.. okulda bi dersimde sosyal devleti ve charity'i savunmak için "aa ama yaşlı hasta büyükannen zor durumda olsa devlet yardım etsin istemez miydin" gibi emrah edebiyatı yapan insanlar geldi aklıma. olayları dramatize edince fikrimi değiştiricek sanki.