Tuesday 2 August 2011

i fight back



Cuma günü Yunan Adaları gemi turuna gidiyoruz. Yunan taksi şoförleri hala grevdeymiş. Özellikle adalarda taksiler abartı fiyatlara çalışıyor zaten, bir de üstüne ekonomik krizdeki ülkelerinin milli gelirinin beşte birini turizm oluştururken en çok turist gelen mevsimde niye böyle saçma sapan bir şey yapıyorlar aklım ermiyor gerçekten. Limanlara, havaalanlarına falan giden yolları kapatıyorlarmış, turistleri attraction'lara bedava sokuyorlarmış bilet gişelerini ele geçirip falan. Hem kendilerine, hem ülkelerine zarar. Düpedüz enayilik bence.

Bu grevin bizi etkileyen kısmı, geminin ekstra turlarının oha dedirten fiyatlarını gördükten sonra taksiyle gezmeye karar verişimiz. Mesela Atina'da 4 saatlik Akropolis turu 64 euro'ya satılıyor kişi başı. Limandan Akropolis'e taksi 12 euro falan, giriş ücreti de o kadar, ve iki kişiyiz, siz hesaplayın taksiyle gidersek ne kadar para cebimizde kalıyor. Ve 5 günlük turdaki tüm ekstra turlar bu civara satılıyor, öyle ki hepsine katılsanız cruise'a verdiğinizden çok daha fazla para ödüyorsunuz sırf ekstralara. Ve limanlar genelde otobüslere falan uzak olduğundan ve otobüsler saat başı olduğundan toplu taşımayla gezmek mümkün değil, taksi zorunlu hale geliyor. Umarım bu iş Cuma'ya kadar hallolur, ya da babamın söylediği "Genelde tüm turları satın alanlara indirim yapıyorlar" muhabbeti doğrudur. Çünkü 4 saatlik bir geziye 64 euro vermeye hiç niyetim yok, gerizekalı falan sanıyorlar herhalde insanları. Araba kiralamanın günlüğü 40 euro zaten.

**

Tezimle ilgili okumam gereken yüzlerce materyal olduğundan ve boşa harcayacak bir günüm bile kalmadığından geziye yanımda götürebileceğim bir e-kitap okuyucu almaya karar verdim. İngiltere'de yaşarken Kindle almayı düşünmüştüm (Amazon'da 111 pound'a satılıyor), ama kitaplarımın hepsi PDF ya da EPUB olduğundan ve onları teker teker Kindle'a uyumlu hale getirmek için para vermek istemediğimden almamıştım. Ayrıca netbook'um nasıl olsa aynı işi görüyor diye düşünüyordum. Ama çok gezen bir insanım, ve bu yaz deli gibi sıcakta her bir yere gittiğimde netbook taşımak üşendirdi beni. Ayrıca netbook 2 saatte açılıyor, pili çabuk bitiyor, gözü yoruyor, kucağımı ısıtıyor falan filan. O yüzden bir e-book reader gerekiyordu. Aklıma gelen her türlü siteye baktım, ama Amerika'da 119 dolara Nook satılırken ülkem ebook reader'larına onun bilmemkaç katı para vermemekte kararlıydım. Dün anneme bundan bahsediyordum ki, hastane email adresine günlerdir Reeder'dan "Doktorlara indirim yapıyoruz" şeklinde mail geldiğini söyledi. %15 indirimli Reeder Lite'ımı aldık bugün, yarın gelecek. Mutlu oldum.

**

Pound 2.76 olmuş bu arada. Oha dedim, pound'larımı mı satsam acaba, daha yükselir mi ki?

No comments: