Monday 7 February 2011

FAGETTEtr

"Kelime seçimi çok önemli". Bugünkü Rhetoric dersimin konusu buydu.

Alize'nin Facebook duvarında FAGtr adlı bir oluşuma denk geldim. Fikir süper, bu tür şeyleri sonuna kadar destekliyorum. Hatta duyurun çevrenize.

Ama:

1- Post'lar yazım hatası dolu.

2- Cinsel baskı ve şiddete "ayy yeter artık" gibi camp gay erkek klişesinin altını çizen bir şekilde cevap vermek istiyor muyum emin değilim.

3- Oluşumun QUEERtr gibi gender-neutral bir ismi olabilecekken erkekler için kullanılan bir kelime olan fag'in seçilmiş olması kadın bir queer olarak bana bunun erkek egemen bir oluşum olduğunu düşündürüyor.

4- Yandaki ankette lezbiyen, travesi falan Türkçe yazılmışken biseksüel ve transseksüel bisexual ve transsexual olarak yazılmış. Neden ki?

5- "LGBTTQİH" bireyleri kapsıyorlarmış. H neye denk geliyor merak ettim. Ally kelimesinin H ile başlayan bir Türkçe karşılığı aklıma gelmediğinden ne olabileceğine dair en ufak bir fikrim yok. Keşke bir açıklasalarmış (ya da ben görmedim, ilk sayfanın ötesindeki post'ları okumadım).

Sonradan gelen edit: Hetero imiş.

6- Bu FAGtr'ye özel bir eleştiri değil. Travesti ve transseksüel ayrımı sadece Türkiye'de yapılıyor, LGBTT şeklinde. Bunu çok, hem de çok garipsiyorum. Hadi transgender'ı alt kategorilere ayırıyoruz transseksüel, travesti falan gibi, bu ikisinin dışındaki alt kategorilere ne oldu? Nerede kendini belli bir cinsiyete ait görmeyenler, kendini genderqueer ya da gender fluid olarak tanımlayanlar, falan filan? Keşke o 2 T'nin yerini tek bir T halinde transgender, kısaca trans alsa.

Bence FAGtr süper bir adım, riot grrrl aktivizmini hatırlattı bana. Bu tür şeylere Türkiye'de fena halde gerek var. Kötülemek olsun diye söylemedim bu dediğim şeyleri, sadece bunlara da dikkat edilirse daha çok insana hitap edeceklerini düşünüyorum.

No comments: