Monday 19 July 2010

horchata

Bu sene hangi okulda yüksek lisansıma başlayacağım hala kesinleşmedi. Birkbeck'e ortalamam yetiyor, Sussex ve Goldsmiths'e girip giremeyeceğim Ağustos sonu-Eylül başı gibi notlarım resmi olarak açıklandığında belli olacak.

Bilmeyenler ve msn'de/gerçek hayatta konuyla ilgili yakınmalarıma denk gelmeyenler için: Brighton'da mı Londra'da mı yaşasam ikilemiyle karşı karşıyayım bu aralar. Goldsmiths Güney Londra'da, ama pek gitme olasılığım yok gibi. Birkbeck yine Londra'da British Museum dolaylarında, şehrin en merkezi yerinde. Gitme ihtimalimin en yüksek olduğu okul, ama notlarım kaldığım o dersi daha vermediğim için henüz kesinleşmedi ve o yüzden yurda başvurma tarihini kaçırdım. Okulun yeri şehrin en turistik bölgelerinden biri olduğu için çevredeki özel yurt ve evlerde tek kişilik oda fiyatları ayda £800'dan başlıyor. Londra'da daha az merkezi bir yerde oda tutmanın fiyatı ise ayda £600 gibi. Bir de Lisa'nın evindeki eşyalarımı Londra'ya taşımak için kamyonetimsi bir şey tutmam gerekeceği gerçeği var, Londra'ya Lisa'nın arabayla girmesi mümkün değil çünkü, ve o kadar eşyayı tren + metro yoluyla taşımam imkansız.

Bu problemler karşıma çıktıkça kafamda son bir kaç aydır "hmm aslında olabilir" kategorisine yerleştirmiş olduğum Brighton'da yaşama fikrine "evet ya, neden olmasın" gözüyle bakmaya başladım. Sussex Uni Brighton'a 6km falan, yani küçük de olsa orada okuma ihtimalim durumunda orada yaşamak çok işime gelir. Ama Londra'da bile okuyor olsam Brighton'da yaşamak doable gibi görünüyor bana. Birincisi Brighton'da ev kirası + Londra'ya tren bileti fiyatları Londra'da yaşamaya kıyasla ayda £300 falan az oluyor, önemsiz bir para da değil. İkincisi Birkbeck'de okursam haftada sadece 2 gün dersim olacak, Brighton da Londra'ya 1 saat, yani haftada 2 gün 1 saat yol gidip gelmek çok da zor iş değil. Üçüncüsü Brighton deniz kıyısında olması, genel olarak Londra'ya göre daha sıcak ve samimi olan havasını sevmem, Londra'nın karmaşıklığı olmadan sıkılınmayan ve aranan şeylerin bulunabildiği boyutta bir şehir olması, en çok da metrekareye 5 gay düşen süper bir popülasyona ev sahipliği yapması nedeniyle yaşamaktan çok zevk alacağımı düşündüğüm bir şehir.

Bu 2-3 hafta içinde bu işi kesinleştirip halletmem gerekiyor. Sussex Uni'den cevap bekleyecek vaktim yok, o yüzden Londra'da okuyacağımı düşünerek karar vermem en mantıklısı. Brighton'da yaşayıp Londra'da okuma işinin olabilitesi var mı sizce? Anket koyuyorum.

21 olmuş bulunuyorum ayrıca, çok çılgın.

7 comments:

Mübe said...

birkbeck'e gel. ben de soas'tayım komşu oluruz.

zerofeelings said...

aa evet soas baya yakın.. sussex'e mucizevi bi şekilde kabul edilme durumum dışında birkbeck gibi görünüyor zaten şu an :)

sen napıyosun soas'te?

Mübe said...

comparative literature masterı yapacağım bu sene. geçen sene bilimsel hazırlık okudum. gender studies masterı yapmakla ilgili bi postunu daha okumuştum. yakın bir arkadaşım bu sene genderda masterını bitirdi. lseden falan da kabul almıştı ama o soas'ı tercih etmiş biraz daha regional elbette. senin kafanda nasıl bir şey çalışmak istediğini bilmediğimden o zaman yorum yapmamıştım. deniz kandiyoti bölüm başkanıydı ama emekli olacak bu sene. bir de ingilteredesin zaten kendi alanında benden daha çok bilgiye sahipsindir :)

zerofeelings said...

lse'ye not ortalamam yetmez diye bakmadım bile, soas'ta da verdikleri derslere baktım, politikayla ilgiliydi gender studies'in dersleri genelde, ben de siyaset okumaktan son 4 yılda bıkmış olduğumdan oraya başvurmadım.

sen ne okudun?

bi de alakasız soru: nerde kalıcaksın bu sene? ev, yurt, vs? londra'da okuyacak olursam nerde yaşarım problemi içindeyim de bu aralar.

Mübe said...

ben türk dili ve edebiyatı mezunuyum normalde ytü'den. alan değiştirdim ben de bakalım bakalım.

ben okulun yurdunda kalıyorum. tek kişilik odalar ve her şeyi içinde. okula yürüyerek 15 dakika ve british library'ye 5 dakika, kings cross'ta.

zerofeelings said...

bence süper bi bölüm seçmişsin.

yurt olayını da kıskandım, ben daha notlarım açıklanmadığı için unconditional'a çevirttiremedim offer'ı, yurda başvurma tarihleri de geçti o yüzden :/

Mübe said...

umarım en kısa zamanda, dilediğin gibi halledersin.